A budai kerületek vezetői tárgyalást kezdeményeznek Demszky Gábor főpolgármesterrel a tervezett járatritkítások kérdésében. A polgármesterek szerint a Budapesti Közlekedési Vállalat által kidolgozott járatritkítási csomag hatásaként a jövőben még többen pártolnának el a tömegközlekedési eszközök használatától és ülnének személyautóba. Ennek köszönhetően nem csak a forgalmi dugók növekednének Budapesten, hanem tovább romlana a főváros légszennyezettsége is. A polgármesterek a találkozón alternatív szakmai javaslatukat kívánják bemutatni Demszky Gábornak, amely megoldást jelentene a budai kerületek közlekedési problémáira.
Dr. Láng Zsolt II. kerületi polgármester kezdeményezésére, Pokorni Zoltán, a XII. kerület, Dr. Nagy Gábor Tamás, az I. kerület, Bús Balázs, a III. kerület és Szabolcs Attila, a XXII. kerület polgármestere a mai napon levélben fordult Demszky Gáborhoz. A kerületek vezetői sajtótájékoztatójukon bejelentették, hogy tárgyalni kívánnak a főpolgármesterrel a BKV járatritkítási csomagjáról. A polgármesterek furcsállják ugyanis, hogy a városvezető évek óta a tömegközlekedés fontosságát hangsúlyozza, az irányítása alá tartozó közlekedési vállalat most mégis járatok tömeges megszüntetésére és összevonására készül, amely közel 10%-kal csökkentené a budapesti tömegközlekedés teljesítményét. A budai kerületek vezetői hangsúlyozták, hogy a BKV paraméterkönyv-tervezete ellentétes tartalmú az Európai Közösségek Bizottsága által készített Zöld Könyv ajánlásaival is, mely dokumentum a BKV honlapján kiemelt helyen szerepel. A Zöld Könyv úgy fogalmaz, hogy a „…polgárok elvárják, hogy a kollektív közlekedés kielégítse az alapvető mobilitással kapcsolatos igényeiket és megfelelően hozzáférhető legyen… ha nem sikerül a személyautóhoz mérhető utazási időt felmutatni, a kollektív közlekedés nem szállhat versenybe“.
Dr. Láng Zsolt, a II. kerület polgármestere a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a járatritkításokkal tovább növekszik majd a főváros por és korom terhelése, mert a tömegközlekedés ilyen mérvű leépítése mellett a BKV szolgáltatásai egyre kevésbé jelentenek versenyképes alternatívát a személyautóhoz képest. „ A WHO adatai szerint a fővárosban évente közel kétezren halnak meg a levegő szennyezettsége miatt, a megbetegedések száma eléri a százezret, az asztmás megbetegedések száma pedig az utóbbi évtizedekben a tízszeresére nőtt. Budapesten ráadásul feleannyi zöldterület jut egy átlag fővárosi lakosra, mint az európai átlag. Ilyen adottságok mellett a járatritkítás nem csak növekvő menetidővel, hanem a riasztó egészségügyi állapotok súlyosbodásával is jár “- mondta dr. Láng Zsolt.
Pokorni Zoltán a XII. kerület polgármestere elmondta, hogy a budai kerületek vezetői megértik, hogy a BKV több, mint 80 millliárdos adósságállománya mellett azonnali költségcsökkentő lépésekre van szükség, erre azonban nem jó válasz a járatok összevonása és megszüntetése.
A budai kerületek közlekedésszakmai és urbanisztikai szempontok szerint kidolgozott alternatív javaslatukat március 11-én kívánják a városvezetővel ismertetni.