A vállalat október végétől már több módosítást vezetett be, ezek értelmében a II. kerület felett kis magasságban már nem repülnek át felszálló gépek. A tervezet szerint még kevesebb járat indulna a város irányába, és további zajcsökkentő lépés lenne, ha a budai hegyek felett megszűnne az érkező járatok fordulója, így különösen leszállási fázisban hangos repülőgépek elkerülnék a kerület feletti légteret. A fórumon a program további zajcsökkentő javaslatait is bemutattak, de azok már kisebb mértékben lehetnek hatással a kerület feletti légi forgalomra, ám más települések életét pozitívan érinthetik.
Lakossági kérdésre Kalocsainé R. Magdolna, a BA környezetvédelmi vezetője elmondta, hogy a tervezett változtatások csak a szabályok szigorú betartása mellett érhetik el céljukat, ezért különböző műszeres mérésekkel folyamatosan figyelik a repülőgépek zajkibocsátását, és hogy a gépek betartják-e a kijelölt irányát. A szabálytalan pilótákat szigorúan büntetnék, a leghalkabbakat jutalmaznák. Mások felvetették, hogy a zajhoz hasonlóan a levegőszennyezést is mérni kellene. A repülőtér illetékese elmondta, hogy jelenleg nincs, de tervezik a határérték bevezetését. Komlós Vilmos, a II. kerületi önkormányzat Budapest Airport Konzultációs Bizottságába delegált szakértője a repülési iparág nem látható és hallható veszélyeire, a magaslégköri szennyezés jelentőségére hívta fel a figyelmet. Láng Zsolt polgármester hangsúlyozta, hogy jelentős javulás történt a légtérzaj csökkentése ügyében, de a jövőben is lesz még feladat. Kiemelte, hogy Ferihegy forgalmát nem akarják ellehetetleníteni, mert 2007-ben egy európai nagyvárosnak és az országnak is kell repülőtér, de lakosság érdekeit kötelező figyelembe venni, ezért csak úgy szabad döntést hozni, ha előtte a lakók véleményét kikérik. Hozzáfűzte: ha a tervezetet benyújtják a minisztériumhoz, lobbizni fognak, hogy meg is valósuljanak az elképzelések. A BA programjáról tartott fórumsorozatot követően február 14-ig mondhatott véleményt a lakosság, az észrevételeket összegezve pedig a hónap végén teszik közzé a véglegesített terveket, amelyeket a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium elé terjesztenek jóváhagyásra.
A lakosság érdekérvényesítésében közreműködő Légtér Egyesület a Budapest Airport zajvédelmi programról közzétett nyilatkozatában felhívja a figyelmet, hogy a tervezetet eredmények tekintik, mert az érintett partnerek elismerik az utóbbi években megfogalmazott lakossági panaszok jogosságát. Ugyanakkor jelzik, hogy a javaslatok többsége nem változtat alapvetően a környezetterhelő állapoton, inkább „áthelyezi” a zajt más településrészekre, a lakossági panaszok csökkentése pedig érzékelhetően csak a gazdaságosság és az üzleti érdekek határáig húzódik. A Légtér Egyesület a bírságolást szigorítaná, az esti forgalmat jelentősen csökkentené, éjfél és 5 óra között pedig csak vészhelyzetben használhatnák a repülőteret a gépek. Állásfoglalásukban többek között javasolják, hogy zajterhelést a jelenlegi átlagolás helyett egyedi zaj alapján (gépenként) mérjék, jelöljenek ki a zajvédő övezetet, vizsgálják felül a futópályák használatát és készítsenek tervet egy keresztirányú pályára, amellyel 30 százalékkal is csökkenhetne a zaj.