Új Központi Ügyfélszolgálat nyílt
Frissítve: 2019.07.08. 10:29

Hosszabb nyitvatartással, kényelmesebb és gyorsabb ügyintézéssel várja az ügyfeleket a II. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal a Margit utca 2-4. szám alatt. A Margit körút 47-49. szám alatt működő kormányablakban továbbra is országos hatáskörű ügyek intézését végzik.

Az anyakönyvi, a parkolási és az adóügyeken kívül minden más ügytípust már csak a Margit utcai Központi Ügyfélszolgálaton lehet intézni július 1-jétől. A kerület központi részén, a Margit körút és a Margit utca sarkán álló épület földszintjén megnyílt irodában egyablakos ügyintézés jelleggel négy, a különböző típusú ügyekben egyaránt otthonosan mozgó – úgynevezett generalista – kolléga a szakügyintézőkkel együtt foglalkozik az ügyfelekkel. Új ügyeket ott lehet indítani, és az ügymenet állásáról is a munkatársaknál lehet érdeklődni.

Az önkormányzat vezetése már régóta tervezte, hogy a hivatali struktúra átalakítása mellett hatékonyabbá és kényelmesebbé teszi az ügyfélfogadást. A rendszer alapjainak átalakítása 2017-ben lezajlott, a most átadott, korszerű szemlélettel működő Központi Ügyfélszolgálattal pedig a lakossági igényeknek kíván megfelelni a hivatal.

Az ügyfélszolgálat megnyitóján Láng Zsolt polgármester azt hangsúlyozta, hogy jó döntés született, amikor az önkormányzat tulajdonában lévő helyiséget átalakították ügyfélszolgálati központtá. – A több helyszínen működő irodákban, illetve a Mechwart ligeti, egykor pártháznak emelt épületben szűkösen fértek el a munkatársak, és az ügyfelek számára is méltóbb helyet kellett keresnünk – hangsúlyozta Láng Zsolt. – A közösségi közlekedéssel és gépjárművel egyaránt jól megközelíthető, modern helyiségben lényegesen jobb körülmények között, hosszabb nyitvatartással fogadja a hivatal a II. kerületi lakókat. Ezzel 30-40 évnyi adósságot törleszthettünk a lakosságnak – tette hozzá a polgármester.

Az irodát kizárólag ügyfélfogadási céllal alakították ki. Nemcsak kényelmesebb körülmények között, hanem a próbaidőszakot követően, július 15-től hosszabb nyitvatartással fogadják az ügyfeleket. Az önkormányzat ügyfélszolgálatán mintegy 130 ügytípust intéznek.

Az országos hatáskörű ügyeket – mint például jogosítvány, személyi igazolvány vagy gépjárműátírás – továbbra is a Margit körút 47-49. szám alatti Kormányablakban lehet intézni.